A gyermekközösségek egyik negatív sajátossága a szekálás, piszkálás, melyet a szakirodalomban a bullying szóval határoznak meg. Már óvodáskorban megfigyelhetjük ennek csíráját, és tehetünk is ellene.
2018. december 6., csütörtök
2018. december 5., szerda
2018. december 1., szombat
A külföldi munkavégzés idejének figyelembevétele Magyarországon
Dr. Szüdi János
A munkában töltött idők beszámításánál nehézséget okozhat a külföldi munkavégzés elszámolása, figyelembevétele. Ennek indoka, hogy a magyar törvények nem szabályozzák egyértelműen ezt a kérdést, és az egységes bírói joggyakorlat is hiányzik.
Ezen felül az egyes munkában töltött idők figyelembevételére, beszámítására, jogkeletkeztető hatására is különböző szabályok irányadóak, attól függően, hogy milyen jogosultság érvényesítéséhez kívánják „elszámolni”, illetőleg attól függően, hogy a foglalkoztatásra milyen jogviszony keretében került sor.
Írásunk minden részletre kiterjedően vizsgálja a kérdéskört.
Köznevelés-finanszírozás, 2019
Dr. Gera Tibor
A köznevelési feladatok ellátásához igényelhető támogatások rendszere a 2018. évre vonatkozó szabályozáshoz képest jövőre több ponton is változik.
A cikk a köznevelési rendszer 2019. évi finanszírozására vonatkozó szabályokat a Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény (2018. évi Kvtv.) szerinti, hatályos szabályozással összehasonlítva foglalja össze.
Figyelemfejlesztő játékötletek óvodapedagógusoknak
Az alábbiakban – a teljesség igénye nélkül – a vizuális, auditív, taktilis és kinesztetikus figyelem fejlesztését célzó játékokat mutatunk be, melyek jól beépíthetők a napi nevelő-fejlesztő munkába, a párhuzamos tevékenységekbe. Természetesen ezek továbbgondolhatók, továbbfejleszthetők, nehezíthetők, könnyíthetők, a gyermekek igényeinek, életkori sajátosságainak, fejlettségi szintjének függvényében.
Azt gondoltam, hogy…
Szükséges eszközök: –
Az óvodapedagógus kezdi a játékot. Azt mondja: „Azt gondoltam, hogy …” és utána valamilyen cselekvést végez. Például helyben szökdel, leguggol, nyújtózkodik stb. A gyermekeknek, miután felismerték az óvodapedagógus cselekvését, be kell fejezni a mondatot. Például: „Azt gondoltam, hogy ugrálok.”
Aki kitalálta, az gondolhat. Ettől kezdve már a gyermekek játsszák el, illetve fejezik ki szóban gondolataikat.

Munkaügyi kérdések és válaszok decemberben – 3. rész
Válaszol: Dr. Selmecziné dr. Csordás Mária
Hogyan oldható meg minden köznevelési intézményben a mindennapos testnevelés megfelelő számú testnevelő tanár nélkül?
Munkaügyi kérdések és válaszok decemberben – 2. rész
Válaszol: Dr. Selmecziné dr. Csordás Mária
Egy pedagógus kolléga azzal a kéréssel fordult hozzám, hogy tudomása szerint munkavállalóként 7 nap szabadsággal ő rendelkezik, és szeretne élni ezzel a jogával a szorgalmi időszakon belül. Milyen jogszabályi rendelkezéseket kell alkalmaznom? Teljesíthetem-e a kérését?
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)